Тематика курсових робіт з навчальних дисциплін:
Фізіологія людини і тварин
- Біологічні мембрани, їх роль в процесах збудження.
- Гіпотези і факти в проблемі виникнення потенціалу спокою і збудження.
- Виникнення, розвиток і поширення збудження по нервовій тканині.
- Механізми синаптичної передачі збудження.
- Історія вивчення біоелектричних явищ протягом 18 -21 сторіччя.
- Структура і функції м’язових волокон.
- Розвиток вищої нервової діяльності дитини.
- Вчення І.П. Павлова про типи ВНД в світлі даних сучасної фізіології.
- Фізіологічні механізми навчання.
- Сучасні уявлення про механізми пам’яті.
- Роль мотивацій в регуляції поведінки.
- Роль емоцій в поведінці і навчанні.
- Онтогенез та філогенез зорового аналізатора.
- Онтогенез та філогенез слухового аналізатора.
- Гемоглобін і його роль в еволюції тварин.
- система крові в процесі онтогенезу.
- Антигенні властивості еритроцитів крові людини.
- Вплив різних умов життєдіяльності на систему крові дітей і підлітків.
- Регуляція процесу згортання крові.
- Сучасні уявлення про імунітет.
- Серце, його вікові особливості.
- Кровоносні судини та їх вікові особливості.
- Основні принципи гемодинаміки.
- Механізми регуляції роботи серця.
- Значення праць І.П.Павлова у вивченні фізіології травлення.
- Фізіологічне обґрунтування основ раціонального харчування.
- Структурно – функціональні особливості шлунка у ссавців на етапах онтогенезу.
- Особливості дихання у різних умовах ( при підвищеному та зниженому тиску).
- Вікові особливості розвитку систем кисневого забезпечення організму.
- Механізми регуляції дихання.
- Основні механізми адаптації дихання до м’язової діяльності людини.
- Біоритми людини та їх вплив на працездатність.
- Рефлекс – як основа формування цілісної поведінки тварин і людини.
- Гомеостаз, його значення і механізми.
- Адаптація як один з принципів функціональної організації багатоклітинного організму.
- Фізіологічні механізми стресу і адаптації.
- Гормони, їх загальні властивості і фізіологічне значення.
- Функціональні особливості гіпоталамо-гіпофізарної системи та її значення.
- Фізіологічні основи нейрогуморальної регуляції функцій організму.
- Обмін білків та їх фізіологічне значення.
- Обмін вуглеводів та їх фізіологічне значення.
- Обмін ліпідів та їх фізіологічне значення.
- Вітаміни, їх роль у обміні речовин.
- Фізіологічні механізми терморегуляції.
- Структурно – функціональна організація вегетативної нервової системи.
- Роль – центральної нервової системи у регулюванні рухових функцій організму.
- Взаємодія процесів збудження і гальмування в корі великих півкуль.
- Функціональне значення лімфатичної системи.
- Функціональна асиметрія мозку.
- Умови і механізми формування умовних рефлексів.
Фізіологія і біохімія рослин
- Запасні поживні речовини та їх динаміка в процесі онтогенезу пшениці м’якої.
- Запасні поживні речовини та їх динаміка в процесі онтогенезу цукрових буряків.
- Запасні поживні речовини та їх динаміка в процесі онтогенезу пасльону бульбоносного.
- Запасні поживні речовини та їх динаміка в процесі онтогенезу кукурудзи зубовидної.
- Запасні поживні речовини та їх динаміка в процесі онтогенезу овочевих культур.
- Фізіолого-біохімічні аспекти програмування врожайності картоплі в метеорологічних умовах.
- Фізіолого-біохімічні аспекти програмування врожайності ячменю звичайного в метеорологічних умовах.
- Фізіолого-біохімічні аспекти програмування врожайності пшениці м’якої в метеорологічних умовах.
- Фізіолого-біохімічні аспекти програмування врожайності капусти городньої в метеорологічних умовах.
- Фізіолого-біохімічні аспекти програмування врожайності кукурудзи зубовидної в метеорологічних умовах.
- Фізіолого-біохімічні аспекти програмування врожайності цукрових буряків в метеорологічних умовах.
- Інтенсивність і продуктивність фотосинтезу та їх роль у формуванні врожаю Пшениці м’якої.
- Інтенсивність і продуктивність фотосинтезу та їх роль у формуванні врожаю Пасльону бульбоносного.
- Інтенсивність і продуктивність фотосинтезу та їх роль у формуванні врожаю цукрових буряків.
- Інтенсивність і продуктивність фотосинтезу та їх роль у формуванні врожаю кукурудзи зубовидної.
- Водний режим рослин-мезофітів.
- Водний режим рослин-гідрофітів.
- Водний режим рослин-ксерофітів.
- Фізіолого-біохімічні основи зимостійкості Пшениці м’якої в умовах лісостепу України.
- Фізіолого-біохімічні основи зимостійкості багаторічних злакових трав в умовах лісостепу України.
- Фізіолого-біохімічні основи зимостійкості багаторічних бобових трав в умовах лісостепу України.
- Фізіологічна роль і значення макроелементів у системі вирощування Пшениці м’якої.
- Фізіологічна роль і значення макроелементів у системі вирощування цукрових буряків.
- Фізіологічна роль і значення макроелементів у системі вирощування картоплі звичайної.
- Фізіологічна роль і значення макроелементів у системі вирощування овочевих культур.
- Фізіологічна роль і значення органогенів у системі вирощування Пшениці м’якої.
- Фізіологічна роль і значення органогенів у системі вирощування цукрових буряків.
- Фізіологічна роль і значення органогенів у системі вирощування картоплі звичайної.
- Фізіологічна роль і значення органогенів у системі вирощування овочевих культур.
- Фізіологічна роль і значення мікроелементів та ультрамікроелементів у системі вирощування Пшениці м’якої.
- Фізіологічна роль і значення мікроелементів та ультрамікроелементів у системі вирощування цукрових буряків.
- Фізіологічна роль і значення мікроелементів та ультрамікроелементів у системі вирощування картоплі звичайної.
- Фізіологічна роль і значення мікроелементів та ультрамікроелементів у системі вирощування овочевих культур.
- Водорозчинні вітаміни, що продукуються рослинами та їх динаміка.
- Жиророзчинні вітаміни, що продукуються рослинами та їх динаміка.
- Фізіолого-біохімічна роль і значення фітогормонів та їх динаміка в процесі онтогенезу Пшениці м’якої.
- Фізіолого-біохімічна роль і значення фітогормонів та їх динаміка в процесі онтогенезу гороху посівного.
- Фізіолого-біохімічна роль і значення фітогормонів та їх динаміка в процесі онтогенезу цукрових буряків.
- Фізіолого-біохімічна роль і значення фітогормонів та їх динаміка в процесі онтогенезу яблуні домашньої.
- Фізіолого-біохімічна роль і значення фітогормонів та їх динаміка в процесі онтогенезу Пасльону бульбоносного.
- Фізіолого-біохімічна роль і значення фітогормонів та їх динаміка в процесі онтогенезу соняшника однорічного.
- Фізіолого-біохімічна роль і значення фітогормонів та їх динаміка в процесі онтогенезу кукурудзи зубовидної.
- Стимулятори та інгібітори рослин і їх використання в технології вирощування Пшениці м’якої.
- Стимулятори та інгібітори росту і їх використання в технології вирощування цукрових буряків.
- Стимулятори та інгібітори росту і їх використання в технології вирощування картоплі.
- Стимулятори та інгібітори росту і їх використання в технології вирощування кукурудзи зубовидної.
- Стимулятори та інгібітори росту і їх використання в технології вирощування пасльону бульбовидного.
- Стимулятори та інгібітори росту і їх використання в технології вирощування соняшника однорічного.
- Ферменти і ферментні системи в онтогенезі пшениці м’якої.
- Ферменти і ферментні системи в онтогенезі пасльону бульбовидного.
- Ферменти і ферментні системи в онтогенезі буряків звичайних.
- Ферменти і ферментні системи в онтогенезі кукурудзи зубовидної.
- Ферменти і ферментні системи в онтогенезі соняшника однорічного.
- Ферменти і ферментні системи в онтогенезі капусти городньої.
- Автотрофне живлення рослин.
- Гетеротрофне живлення рослин.
- Симбіотрофне живлення рослин.
- Фізіолого-біохімічні основи вегетативного розмноження рослин.
- Порівняльна оцінка форм статевого процесу в рослин.
- Розмноження рослин спорами. Різноспоровість та редукція заростка в рослин.
- Газостійкість рослин.
- Радіостійкість рослин.
- Фізіолого-біохімічні основи стійкості озимої пшениці до інфекційних хвороб.
- Фізіолого-біохімічні основи стійкості ячменю звичайного до інфекційних хвороб.
- Фізіолого-біохімічні основи стійкості гороху посівного до інфекційних хвороб.
- Фізіолого-біохімічні основи стійкості пасльону бульбоносного до інфекційних хвороб.
- Фізіолого-біохімічні основи стійкості цукрових буряків до інфекційних хвороб.
- Фізіолого-біохімічні основи стійкості сої посівної до інфекційних хвороб.
- Фізіолого-біохімічні основи стійкості кукурудзи зубовидної до інфекційних хвороб.
- Субстрати дихання та їх роль в процесі зберігання насіння зернових культур.
- Субстрати дихання та їх роль в процесі зберігання насіння бульб картоплі.
- Субстрати дихання та їх роль в процесі зберігання насіння коренеплодів столових кормових і цукрових буряків.
- Субстрати дихання та їх роль в процесі зберігання насіння овочів.
- Субстрати дихання та їх роль в процесі зберігання насіння фруктів.
Методика викладання біології
- Педагогічні умови формування інтегрованих знань при вивченні загальної біології.
- Методика проведення уроків з фізіологічним змістом при вивченні шкільного курсу біології.
- Методика проведення уроків з ботаніки з використанням демонстраційних дослідів.
- Формування наукового світогляду учнів у процесі вивчення загальної біології.
- Методика проведення інтегрованих уроків під час вивчення шкільного курсу біології.
- Систематизація і узагальнення знань учнів під час вивчення зоології.
- Систематизація і узагальнення знань учнів під час вивчення розділу „Ботаніка”.
- Дослідницький метод навчання та його використання на уроках біології.
- Методичні особливості уроків з анатомічним змістом.
- Методика застосування засобів наочності під час вивчення ботаніки.
- Методика застосування засобів наочності під час вивчення зоології.
- Методика застосування дидактичного матеріалу на уроках систематизації і узагальнення знань з біології.
- Методика організації і проведення масової позакласної роботи з біології.
- Методика організації і проведення індивідуальної позакласної роботи.
- Методика проведення уроків з біології з морфологічним змістом.
- Методика формування систематичних понять при вивченні ботаніки.
- Методика формування систематичних понять при вивченні зоології.
- Методика формування анатомічних понять під час вивчення біології людини.
- Методика проведення уроків з екологічним змістом при вивченні ботаніки.
- Методика проведення уроків з екологічним змістом при вивченні зоології.
- Методика проведення уроків з екологічним змістом під час вивчення біології людини.
- Методика проведення уроків з екологічним змістом під час вивчення загальної біології.
- Методика формування екологічних понять під час вивчення загальної біології.
- Методика організації видів позаурочної роботи з охорони тварин.
- Методика використання кімнатних рослин у навчально-виховному процесі з біології у школі.
- Методичні особливості уроків засвоєння нових знань з біології.
- Методичні особливості уроків засвоєння нових знань з зоології.
- Методичні особливості уроків засвоєння нових знань при вивченні біології людини.
- Методичні особливості уроків засвоєння нових знань під час вивчення загальної біології.
- Методичні особливості проведення уроків з лабораторними роботами під час вивчення шкільного курсу біології.
- Організація і методика проведення узагальнюючих уроків під час вивчення розділу „Ботаніка”.
- Організація і методика проведення узагальнюючих уроків під час вивчення зоології.
- Організація і методика узагальнюючих уроків під час вивчення біології людини.
- Організація і методика проведення узагальнюючих уроків під час вивчення загальної біології.
- Організація і методика проведення екскурсій у природу.
- Методика формування санітарно-гігієнічних знань, вмінь і навичок під час вивчення біології людини.
- Організація і методика проведення контрольно-облікових уроків з біології.
- Методика проведення контрольно-облікових уроків із загальної біології.
- Методика проведення проблемних уроків з біології.
- Статеве виховання під час вивчення біології.
- Методика організації і проведення лабораторних робіт із загальної біології.
- Міжпредметні зв’язки як засіб інтеграції знань під час вивчення загальної біології.
- Методика організації і проведення навчальних екскурсій загальної біології.
- Особливості засвоєння знань з зоології у процесі поетапного формування розумових дій.
- Особливості засвоєння знань з біології людини у процесі поетапного формування розумових дій.
- Шляхи формування біологічних понять на уроках ботаніки.
- Шляхи формування біологічних понять на уроках зоології.
- Шляхи формування біологічних понять на уроках з біології людини.
- Шляхи формування біологічних понять на уроках із загальної біології.
- Індивідуальний підхід до навчання при вивченні шкільного курсу з біології.
- Системний підхід у навчанні при вивченні шкільного курсу біології.
- Організація дослідницької роботи з біології в школі.
- Взаємозв’язок методів навчання під час формування систематичних понять.
- Взаємозв’язок методів навчання під час формування фізіологічних понять.
- Використання інформаційно-рецептивних методів навчання при вивченні шкільного курсу біології.
- Основні фактори ефективності застосування спонукально-репродуктивного методу навчання на уроках з біології.
- Евристичне спостереження як метод розв’язання навчальної проблеми на уроках біології.
- Методика застосування аудіовізуальних засобів наочності в процесі навчання біології.
- Особливості уроків біології в середніх класах.