Інформація про практики
Кафедра
Завдання навчальної практики:
Поглибити і закріпити знання, набуті
під час вивчення теоретичного курсу ботаніки та зоології. Оволодіти методами збору, кількісного обліку та складання колекцій водних, ґрунтових та наземних тварин.
Вивчити видовий склад найбільш поширених
рослин та тварин району практики. Вивчити екологічні групи і життєві форми
рослин і тварин, а також морфологічні ознаки найбільш поширених видів району практики.
5. Ознайомитись
6. Вивчити рідкісні та зникаючі види
7. Ознайомитися з корисними і шкідливими видами
Провести самостійні дослідження з теми індивідуальної роботи, проаналізувати їх результати і оформити у вигляді звіту.
Навчитися проводити зоологічні екскурсії.
За результатами навчально-польової практики студенти повинні знати:
180-200 видів
рослин і тварин місцевої фауни, їх біолого-екологічні властивості, латинські назви та систематичне положення; загальну систематику комах та характеристику рядів і головних родин;
біоценологічні характеристики основних біотопів, де проводилися польові дослідження;
специфіку видових комплексів в різних біотопах та закономірності їх формування,
основні екологічні і морфологічні терміни та поняття;
роль у природі та практичне значення в житті людини виявлених видів
рослин та безхребетних тварин; методи боротьби зі
шкідливими видами безхребетних тварин, зокрема комахами-шкідниками сільського і лісового господарства; рідкісні і зникаючі види
рослин і тварин району проходження навчальної практики, що занесені до Червоної книги України та Європейського Червоного Списку та основні заходи їхньої охорони.
Вимоги навчальної практики:
студенти повинні вміти збирати тваринні об'єкти і фіксувати їх для подальшого вивчення;
виготовляти колекції безхребетних тварин;
виготовляти
гербарії; вести щоденник польових спостережень;
визначати
рослин і тварин за різними типами визначників; визначати життєві форми і екологічні групи
рослин і тварин; за габітусом та основними
морфологічними ознаками відрізняти основні систематичні групи безхребетних тварин, зокрема комах та їх личинок, мати навички польових зоологічних
та ботанічних досліджень і спостережень; визначати різні типи пошкоджень,
які завдаються рослинам безхребетні тварини; грамотно відображати результати спостережень в рисунках, схемах, фотографіях, таблицях;
аналізувати і систематизувати матеріали власних спостережень і робити висновки;
пов'язувати свої спостереження з вимогами шкільного курсу біології;
проводити зоологічні
екскурсії для школярів.
Бази
-
- річка Устя;
- Рівненська обласна станція юних натуралістів;
-
- заказник місцевого значення: «Бармаки»;
- озеро Басів Кут;
- рибгосп «Панебель»;
-
- ліс с. Корнин;
- територія Решуцького лісництва.
- територія
-
-
-
- Мізоцький кряж.
Навчальна практика на базі заказника «Вишнева гора»
Завдання педагогічної практики:
1. Поглиблення теоретичних знань на основі практичного навчання.
2. Вироблення у майбутніх фахівців умінь та навичок практичної діяльності
3. Формування творчого підходу до практичної діяльності.
Вимоги педагогічної практики:
- студенти повинні продемонструвати глибину знань основних розділів біологічної науки,
відповідність знань сучасному рівню
розвитку біологічної науки; рівень оволодіння методикою викладання біології;
усвідомити
завдання вчителя-біолога щодо забезпечення всебічного особистісного розвитку; орієнтуватися
у методах біологічних досліджень та практично застосовувати їх у професійній роботі вчителя-біолога.
Бази педагогічної
загальноосвітня школа № 4;
загальноосвітня школа
№ 5; загальноосвітня школа
№ 8; загальноосвітня школа
№ 9; загальноосвітня школа № 10;
загальноосвітня школа № 11;
загальноосвітня школа № 15;
загальноосвітня школа № 23;
загальноосвітня школа № 27;
навчально-виховний комплекс
«Колегіум»; Рівненський природничо-математичний ліцей «Елітар».
Педагогічна практика у Рівненській ЗОШ №9